Published On: 20 stycznia, 2016Categories: Artykuły

 

Protokół z obrad

XV Walnego Zjazdu

Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kominki Polskie

Kraków,  9 maja 2015 r.

 

 

Porządek obrad :

  1. Otwarcie XV Walnego Zjazdu, powitanie przybyłych Członków OSKP oraz zaproszonych gości.
  2. Stwierdzenie ważności obrad Walnego Zjazdu na podstawie listy obecności członków. W przypadku braku kworum nastąpi piętnastominutowa przerwa po której rozpocznie się Walny Zjazd w drugim terminie.
  3. Wybór Prezydium Obrad XV Walnego Zjazdu :

a) Przewodniczący Obrad

b) Zastępca przewodniczącego Obrad

c) Sekretarz obrad

  1. Przyjęcie  porządku i regulaminu obrad.
  1. Wybór komisji :

a) uchwał i wniosków

b) mandatowej

c) skrutacyjnej

  1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego Walnego Zjazdu
  2. Złożenie sprawozdania z działalności Zarządu Stowarzyszenia za 2014 rok – przedstawi Prezes OSKP.
  3. Złożenie sprawozdania finansowego za 2014 rok.Bilans Zysków i Strat – przedstawi skarbnik OSKP.
  4.  Złożenie sprawozdania z działalności komisji rewizyjnej za 2014 rok – przedstawi przewodniczący
  5. Złożenie sprawozdania z działalności Sądu Koleżeńskiego za 2014 rok – przedstawi przewodniczący Zenon Stanisławski.
  6.  Dyskusja nad sprawozdaniami przedstawionymi przez Naczelne organy statutowe Stowarzyszenia.
  7. Podjęcie uchwał w sprawie udzielenia absolutorium dla :
    1. Członków Zarządu.
    2. Członków Komisji Rewizyjnej.
    3.  Członków Sądu Koleżeńskiego.                                                                          13. Podjęcie Uchwał :

          a.    przyjęcie ramowego programu zadań na 2014 i 215

b.   przyjęcie budżetu na 2014 r.

     c.  przyjęcie wniosków wynikających z toku obrad

      14. Przedstawienie  planów OSKP rok  2015 :

 

a.  ramowy program zadań na  2015

b.  budżet na rok 2015

 

15. Dyskusja i wolne wnioski.

 

16. Przyjęcie wniosków wynikających z toku obrad Walnego Zjazdu.

 

17.  Relacja z Kongresu VEUKO – Damian Gawron

 

18. Podsumowanie Konferencji  – Jacek Ręka

19. Zamknięcie obrad XV Walnego Zjazdu OSKP.

 

Przebieg obrad:

Ad 1. Przybyłych  przywitała i obrady otworzyła Prezes OSKP Anna Salata

 

Ad 2 Po ustaleniu  podstawie listy obecności – na Walny Zjazd przybyło  33 członków na 101 zapisanych,  Prezes Anna Salata  stwierdziła, że  ze względu na brak kworum Walny Zjazd będzie obradował w II terminie i ogłosiła 15 minutową przerwę.

 

Ad 3. Po przerwie zostało wybrane Prezydium Obrad w składzie:

 

Przewodniczący Obrad:                             Adam Kuczwalski

Z-ca Przewodniczącego Obrad :       Przemysław Madziewicz

Sekretarz Obrad:                              Elżbieta Zajączkowska.

 

Ad 4. Przewodniczący Obrad  odczytał  Regulamin i  Porządek Obrad ,  zaproponował ich  przegłosowanie. Regulamin i Porządek Obrad zostały przyjęte jednogłośnie . (Uchwała nr   1   )

Ad5. Zostały wybrane Komisje:

 

a) Komisja Uchwał  i Wniosków.

 

Imię i Nazwisko
Józef Pawliczek
Krzysztof Motel

 

 

b) Komisja Mandatowa

 

 

Imię i Nazwisko
1, Tomasz Nazimek
Piotr Apel

 

c) Komisja Skrutacyjna

 

Imię i Nazwisko
Lidia Pogonowska
Paweł Węgrzyn

 

Ad. 6.  Przyjęcie Protokołu z poprzedniego Walnego Zjazdu.

Protokół został przesłany do wszystkich i nie wpłynęły zastrzeżenia, dlatego zaproponowano przyjęcie protokołu bez odczytywania.

 

Za 33
Przeciw 0
wstrzymało się o

 

Przewodniczący Obrad stwierdził, że protokół został przyjęty  bez odczytywania . (Uchwała nr 2)

Następnie poprosił  Prezesa OSKP, Skarbnika i Przewodniczących Komisji Rewizyjnej i Sądu Koleżeńskiego o odczytanie sprawozdań

 

Ad 7.  Sprawozdanie Prezesa z pracy Zarządu w tej kadencji

Odczytała Prezes OSKP  Anna Salata (załącznik do protokołu)

 

Ad 9. Sprawozdanie Skarbnika. Sprawozdanie wraz z bilansem przedstawił Skarbnik Sylwester Kurcwald (załącznik do protokołu)

 

Ad. 10.  Sprawozdanie z prac Komisji Rewizyjnej  odczytał  Przewodniczący Ireneusz Czarnecki  (sprawozdanie załącznik do protokołu)

 

Ad 11.  Sprawozdanie z prac Sądu Koleżeńskiego odczytał Przewodniczący Sądu Zenon Stanisławski – do Sądu nie wpłynęły żadne wnioski. (sprawozdanie załącznik do protokołu).

 

Ad 12. Nie wpłynęły żadne dodatkowe  informacje, nie wywiązała się dyskusja na temat  przedstawionych sprawozdań

Ad. 13 – Uchwały oraz absolutoria. ostały podjęte uchwały przyjmujące sprawozdania i udzielające absolutorium członkom Zarządu

 

  • Uchwała nr 3  – Przyjęcie sprawozdania  z działalności finansowej ,
Za 33
Przeciw 0
wstrzymało się 0
  • Uchwała nr 4  –  Udzielenie absolutorium Prezes Annie Salacie
Za 32
Przeciw 0
wstrzymało się 1
  • Uchwała nr 5.  Udzielenie absolutorium  V-ce Prezesowi Jackowi  Ręce. Udzielono absolutorium.
Za 32
Przeciw 0
wstrzymało się 1
  • Uchwała nr 6.  Udzielenie absolutorium  Skarbnikowi Sylwestrowi Kurcwaldowi . Udzielono absolutorium
Za 32
Przeciw 0
wstrzymało się 1
  • Uchwała nr  7  Udzielenie absolutorium  Sekretarzowi Elżbiecie M. Zajączkowskiej.  Udzielono absolutorium
Za 32
Przeciw 0
wstrzymało się 1
  • Uchwała nr  8  Udzielenie absolutorium  Członkowi Zarządu Damianowi Gawronowi. Udzielono absolutorium
Za 32
Przeciw 0
wstrzymało się 1
  • Uchwała nr 9   Udzielenie absolutorium  Członkowi Zarządu Witoldowi Jaworskiemu. Udzielono absolutorium
Za 32
Przeciw 0
wstrzymało się 1
  • Uchwała nr 10    Udzielenie absolutorium  Członkowi Zarządu Mariuszowi Godzicowi. Udzielono absolutorium
Za 32
Przeciw 0
wstrzymało się 1

 

 

 

 

  • Uchwała nr 11   Udzielenie absolutorium  Członkowi Zarządu Grzegorzowi Mrówczyńskiemu. Udzielono absolutorium
Za 32
Przeciw 0
wstrzymało się 1
  • Uchwała nr 12   Udzielenie absolutorium  Członkowi Zarządu Robertowi Pulikowi. Udzielono absolutorium
Za 32
Przeciw 0
wstrzymało się 1
  • Uchwała nr  13  Udzielenie absolutorium  Członkowi Zarządu Waldemarowi Wulczyńskiemu. Udzielono absolutorium
Za 32
Przeciw 0
wstrzymało się 1

 

Następnie przyjęto sprawozdanie Sądu Koleżeńskiego i udzielono absolutorium – członkom Sądu Koleżeńskiego

  • Uchwała nr  14   Udzielenie absolutorium  dla Sądu Koleżeńskiego
Za 31
Przeciw 0
wstrzymało się 2

 

  •  Przyjęto sprawozdanie Komisji Rewizyjnej i udzielono absolutorium Uchwała nr   15
Za 30
Przeciw 0
wstrzymało się 3

 

 Prezes Anna Salata przedstawiła projekt budżetu na nadchodzący rok pracy w Stowarzyszeniu.

Propozycja  na 2015 r.

Budżet 50000
Obsługa Stowarzyszenia 20000
VOIKO 8000
Spotkanie branży zduńskiej  – Szkolenie 5000
Targi KOMINKI 2016 + konkurs 8000
Walny Zjazd 5000
Rezerwa 4000

Przedstawiony budżet i projekt jego zagospodarowania został przyjęty przez Walny Zjazd. Uchwała nr 16

Za 33
Przeciw 0
wstrzymało się 0

Następnie został przedstawiony plan pracy OSKP na 2015/2016 r., który stał się  powodem  dyskusji . Żywe zainteresowanie wywołała propozycja zorganizowania 2 dniowego spotkania branży zduńskiej połączonego z piknikiem.

Impreza nie związana z Targami Poznańskimi, organizowana na innym terenie, gdzie opłaty będą niższe, gromadząca osoby związane z branżą i nie tylko.

Kol. Czarnecki podzielił się  wrażeniami z takiego typu imprezy organizowanej dla branży sanitarnej. Co dwa lata organizowane są konkursy, np. bilet wstępu jest kuponem biorącym udział w losowaniu nagród ufundowanych przez sponsorów.

Damian Gawron wspomniał, że takie „święta pieca” organizowane są przez wszystkie organizacje zrzeszone z VOIKO

Węgrzyn – Targi , to koszt niewspółmierny do korzyści, więc święto pieca czy kominka mogłoby być spotkaniem  branżowym.

Zastanawiano się nad miejscem i formą organizacyjną takiego spotkania. Kol Józef  Pawliczek zaproponował Żory. W tym mieście jest sprzyjająca atmosfera do organizowania takiego typu imprez. W kwietniu organizowane jest Święto Ognia, powstało również Muzeum Ognia. Impreza związana z ogniem na pewno znajdzie swoje miejsce w tym mieście.

Kol. Madziewicz stwierdził, że wszystko sprowadza się do targów wewnętrznych, warto aby w tym uczestniczyli wykonawcy i potencjalni klienci. Kol Pawliczek zwrócił uwagę na zainteresowanie małych firm wykonawczych, które chętnie by uczestniczyły w imprezach nie wymagających dużych nakładów finansowych .

Wice Prezes Jacek Ręka przypomniał, że były próby zorganizowania takiej imprezy na terenach  targowych w Kielcach w sezonie poza targowym.

Prezes Anna Salata przedstawiła  propozycję zorganizowania  spotkania branżowego w Strykowie, we wrześniu,  – forma pikniku połączonego z wystawą produktów w namiotach, może jakieś konkursy wzorowane na tych organizowanych przez branże instalacyjne.

 Kol Motel wyraził obawę, że wrzesień nie jest najlepszym terminem, ponieważ w naszych firmach zaczyna się sezon i trudno wygospodarować czas na wyjazdy.

J. Ręka  – może odpuszczamy Targi Poznańskie .

Kol. Nazimek  stwierdził, że w Targach Poznańskich będzie brał udział, gdyż jest to prestiż.

Kol. Godek jest za organizacją pikniku, ale w tym roku jest to za późno. Nie zgodziła się z tym Prezes Anna Salata. Uważa, że 4 miesiące wystarczą na zorganizowanie tego co proponuje Stryków

Kol. Pawliczek zapytał o koszt imprezy i co za to możemy mieć.

A. Salata : Kwota.100.000,00 – jeżeli mówimy o pikniku Cena obejmuje  stoiska namiotowe, ochronę,  catering, nagłośnienie . Z tym, że jest to impreza kierowana do szerokiego udziału zwiedzających, natomiast finansowana przez wystawców .

J. Ręka zaproponował aby się zastanowić  –  co zrobić aby przyjechali potencjalni odbiorcy?

S. Kurcwald – najlepiej aby firmy zabrały współpracowników,  pojedynczych wykonawców.. W dalszej dyskusji brali udział kol. Stanisławski, Kol. Gardyńska, kol Godzic

W. Jaworski zaproponował aby podłączyć się  pod inna imprezę

Kol Węgrzyn stwierdził, że może trzeba po prostu zacząć organizować i  zbierać doświadczenia .

Szostak: – na Targi też nie przyjeżdżają ludzie, może więc piknik, coś nowego, liczy się pomysł. Dzień Zduna, Pieca, Ognia , Iskierki – ważne aby był pomysł na imprezę gromadząca nie tylko członków stowarzyszenia, a najlepiej przede wszystkim  tych co w stowarzyszeniu jeszcze nie są a związani są z branżą

M. Kornak – stwierdził, że ma mieszane uczucia jeżeli chodzi o targi, jeżeli Targom Poznańskim tez nie udaje się gromadzić takich tłumów jak kiedyś, to może właśnie potrzebna jest impreza, która zaciekawi. W każdym razie jest nad czym się zastanawiać.

Kol. Pawliczek jeszcze raz zaproponował zorganizowanie imprezy piknikowej  w Żorach. Ubiegłoroczna konferencja i walne było super, jest życzliwa atmosfera władz miasta, więc on jest gotów włączyć się w organizację .

Kol. Marciniak zaproponował aby zastanowić się nad pielgrzymką    do Częstochowy, to też jest jakiś pomysł propagujący branżę

W dalszej części dyskusji zastanawiano się nad  przyszłością stowarzyszenia.  Na ile powinniśmy wzorować się  na zagranicznych stowarzyszeniach  Kol. Damian Gawron    zaproponował aby do pracy stowarzyszenia podejść tak jak w organizacjach w innych krajach. Jest tam więcej konkretów. Prezentacje poszczególnych  stowarzyszeń zduńskich pokazywały, że działają tam dobre programy szkoleniowe, tworzy się programy do obliczeń zduńskich, działa się aktywnie  nad wprowadzaniem uprawnień, współpracą z kominiarzami  a nie tylko nad integracją członków organizacji.  Prowadzone są badania materiałów, Członkowie stowarzyszeń wypowiadają się na temat jakości materiałów, mają wpływ na to czego używają w pracy.

Kol. Gardyńska  zapytała czy nie jest możliwe aby OSKP zorganizowało nadawanie certyfikatów.

Prezes A. Salata stwierdziła, że w stowarzyszeniach zagranicznych, gdzie jest obowiązek posiadania uprawnień i zrzeszania się w organizacjach branżowych łatwiej jest organizować takie imprezy, wydawać pisma i tworzyć własne programy szkoleniowe, jest więcej funduszy  na organizacje , musimy jednak próbować działać z tym co mamy.

Kol. Jaworski  przypomniał, że o uprawnieniach mówi się od dawna i Związek Rzemiosła stara się o przywrócenie uprawnień, ale jak się coś zlikwidowało to trudniej do tego wrócić.

Pomysł, którego autorek jest kol. Krzysztof Pawlik (TERMOKAUST). – to wprowadzenie rekomendacji produktów, urządzeń, które spełniają normy a przez członków stowarzyszenia  uważne są za lepsze od innych.  Np. wkład kominkowy spełniający normy, miałby dodatkowo naklejkę – certyfikat z OSKP. Zgadza się z tym kol. Jaworski, to może być powód , że klient będzie taki produkt wybierał.  Jako urządzeni z klasą. Można to robić w porozumieniu z fachowcami z VEUKO.  W dalszej dyskusji zastanawiano się jak technicznie rozwiązać problem nadawania takiego certyfikatu, np. nalepka, jak rozpropagować taka idee  aby klient wiedział, co to znaczy. Potrzebny jest pomysł na logo takiej akcji, a następnie propagowanie takiego znaku graficznego.

E. Zajączkowska – czyli tak jak w reklamach „ pastę firmy x poleca stowarzyszenie stomatologów jakichś tam”

A. Salata – a jeżeli producent  będzie później  miał gorszą jakość?

W. Jaworski – to na stronie będzie informacja, że znak ma zabrany i nie może go umieszczać

Szostak – to usługodawcy tworzą opinię o branży. Firmy mają wymuszać jakość produktów i być zainteresowane dobrą usługa opartą o dobre produkty.

Kol. Węgrzyn. Jest za . Jest gotów za to płacić, jeżeli na stronie OSKP będzie lista producentów rekomendowanych przez OSKP

Godzić – czy my jako wykonawcy mamy prawo do opiniowania dobrych produktów?

W. Jaworski – my jako wykonawcy zwracamy uwagę na produkt, jest dobry, ma naklejkę OSKP i tym się chcemy chwalić?

E. Zajączkowska – czy nie będzie to powodowało konfliktów Urzędem ds. Ochrony Konkurencji i  Konsumentów ?

Kol. Motel – uważa, że jest to sprawa nad  którą powinien popracować Zarząd OSKP na swoich zebraniach. Problem został zasygnalizowany i dalej niech się tym zajmie zarząd OSKP.

W dalszej części dyskusji padło zapytanie – co dalej z „dobra firmą” ? Na poprzednim Walnym Zjeździe był już ten problem sygnalizowany i Zarząd miał się tym zająć.

Wyjaśniła Prezes Anna Salata. Propozycja zmian w regulaminie przyznawania była przygotowana   ale zarząd na sierpniowym posiedzeniu odrzucił propozycję i  uznał, że trzeba się wycofać z kontynuacji tego programu. Uważano, że przyznawanie certyfikatu jest subiektywne. Niektóre firmy mimo posiadania certyfikatu były złe. Oczywiście zawsze do programu można wrócić jeżeli takie będzie życzenie członków stowarzyszenia

Wyjaśnienie zostało przyjęte bez komentarzy.

Postanowiono w planie na przyszły rok skoncentrować się na następujących

Zagadnieniach

1. Praca nad uprawnieniami

2. Praca nad systemem rekomendacji

3. Otwarte szkolenie branżowe

4. Zorganizowanie święta branżowego

5. Targi Kominki 2016 zorganizowane razem z  BUDMĄ

6. Współpraca z Polską Ligą Ekologii i innymi organizacjami  wspierającymi naszą branżę

7. Organizowanie akcji propagujących czyste spalanie drewna i jego pochodnych

Po dyskusji program został przyjęty

Za 33
Przeciw 0
wstrzymało się 0

Ze względu na różnice zdań na temat organizacji szkolenia we wrześniu przeprowadzono głosowanie nieformalne . Za zorganizowaniem  we wrześniu szkolenia  –  było 25 głosów .  Wobec tego szkolenie takie zostanie zorganizowane. Zarząd powiadomi o miejscu, terminie i kosztach.

W dalszej części walnego Zjazdu

Kol.  Damian Gawron złożył sprawozdanie z obrad Kongresu VEUKO,  w którym razem  Wice Prezesem  Jackiem Ręką uczestniczył jako delegat i prezentował nasze stowarzyszenie. (sprawozdanie – załącznik do protokołu)

Następnie Wice Prezes Jacek Ręka złożył sprawozdanie z Konferencji organizowanej na AGH (załącznik do protokołu)

Kol. Lidia Pogonowska przypomniał a, że w dniu dzisiejszym organizowane jest przez M. Burdzego szkolenie dla zdunów i zakładany jest Cech Zduński w  Zdunach.

Prezes Anna Salata stwierdziła, że oficjalnie do OSKP nic nie wpłynęło ale oczywiście życzymy im wszystkiego najlepszego i aby zapał organizacyjny zbyt szybko się nie wypalił.

Przewodniczący Obrad stwierdził, że wszystkie punkty porządku obrad zostały wyczerpane, poprosił Komisje uchwał i Wniosków o złożenie  dokumentów i protokołów, a następnie podziękował wszystkim za przybycie i aktywny udział w obradach.

Sekretarz Obrad                                                     Przewodniczący Obrad

Elżbieta Maria Zajączkowska                                 Adam Kuczwalski

Załączniki do protokołu z XV Walnego Zjazdu OSKP w Krakowie

1.  Regulamin Obrad i Porządek Obrad

2. Sprawozdanie Prezesa

3. Sprawozdanie Skarbnika

4. Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej

5. Sprawozdanie Sądu Koleżeńskiego

6. Projekt budżetu

7. Program pracy Zarządu na lata 2015-2016

8. Lista Uchwał

9. Uchwały

10. Sprawozdanie z VEUKO

11. Sprawozdanie z Konferencji DREWNO POLSKIE OZE

10. Lista obecności